Lifestyle

Czy oleje zimnotłoczone poprawiają odporność organizmu?


Organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania zdrowych tłuszczy. Jest nim przykładowo zimnotłoczony olej z wiesiołka, orzechów, nasion lnu, pestek słonecznika i dyni. Wystrzegać powinno się rafinowanych olejów, uwodornionych tłuszczów trans. Te drugie działają prozapalnie i mogą nawet sprzyjać rozwojowi komórek rakowych.

Z kolei nieprzetworzone oleje stoją na straży dobrego samopoczucia, zdrowia i młodzieńczego wyglądu. Warto stosować oleje na odporność, aby zmniejszyć podatność organizmu na działanie chorobotwórczych drobnoustrojów. Wybór jest obecnie ogromny, a każdy olej wyróżnia się innymi walorami smakowymi i właściwościami.

Czy picie olejów zimnotłoczonych to dobry pomysł?

Oleje nie mają być podstawą diety, wystarczy ich niewielka ilość do uzyskania pożądanych efektów prozdrowotnych. Istotne jest to, aby spożywać je codziennie i wybierać zimnotłoczone, dobrej jakości. Wiele osób nie zdaje sobie nawet sprawy z tego, że zdrowe tłuszcze przyczyniają się do wzmocnienia układu odpornościowego. Warto podawać je już nawet małym dzieciom, aby były odporniejsze na otaczające je patogeny. Spożywanie zdrowych olejów sprawia, że organizm lepiej radzi sobie z chorobami, praca systemu immunologicznego staje się efektywniejsza. Na szczególną uwagę zasługuje olej z czarnuszki, który wspaniale mobilizuje układ odpornościowy. Jest to naturalny środek antyalergiczny o działaniu antyhistaminowym. W przypadku przeziębienia sprawdza się idealnie, wspomaga organizm w procesie leczenia, przyśpiesza powrót do zdrowia. Warto sięgać także po olej z ostropestu, który ma sylimarynę wspierającą pracę wątroby i silny antyoksydant w postaci witaminy E.

Niezwykle cennym produktem spożywczym i kosmetycznym jest olej lniany. Wspiera on układ odpornościowy, obfituje w kwasy z grupy omega-3 o działaniu przeciwzapalnym. Ponadto chroni błonę śluzową żołądka i sprzyja jej regeneracji. Zawarty w nim kwas ALA zapobiega rozwojowi chorób układu krążenia, obniża stężenie trójglicerydów i cholesterolu we krwi. Olej lniany poprawia wydolność tlenową mięśni, działa przeciwalergicznie i przeciwnowotworowo. Na uwagę zasługuje również olej z pestek dyni o bardzo wysokiej zawartości niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Nie brakuje w nim selenu i cynku. Spożywając go, dostarcza się organizmowi mnóstwo antyoksydantów, które walczą z wolnymi rodnikami niszczącymi komórki. Cynk jest kluczowym pierwiastkiem dla systemu immunologicznego. W przypadku jego braku obniża się odporność. Do diety warto włączyć także olej słonecznikowy i rydzowy.

Lifestyle
Idealne dodatki do letnich stylizacji
Lifestyle
Ubrania damskie oversize – czy nadal są modne?
Lifestyle
Idealne buty do letnich sukienek
There are currently no comments.